Tevreden klanten!

Wij kunnen zelf wel een mooi verhaal vertellen, maar we geven het woord liever over aan onze tevreden klanten.
Redenen om bij de viertaktschuur te kopen:

robin_viertakt

Rijdt op Honda ss50

Robin van Essen, tevreden klant:

"Maar dat bleek schaars en vooral duur te zijn"

Begin 2012 was ik al heeeeeeel lang uit de Honda's en was ik weer opgewarmd door mee te werken aan het jubileumboek van de Honda Vereniging Nederland. Het begon te jeuken. Ken je dat? Er moest dus weer een SS komen, maar dan wel een nette en onversleutelde, maar dat bleek inmiddels schaars en vooral duur te zijn. "Ga eens bij Kjell van de Viertaktschuur kijken" was het advies, daar zou ook nog een knappe SS staan.

Kjell? Viertaktschuur? Ik was er duidelijk al ff uit. Op een zaterdagmorgen met een goeie vriend die ook net weer was voorzien van een Honda na jaren niets te hebben gereden, op naar Nieuwerbrug. Op de zolder van de boerenschuur stonden in het voorjaarslicht rijen brommers in verschillende staat, maar wel zo ongeveer alles wat Honda ooit in Nederland verkocht heeft. Voor elk wat wils zeg maar. En dan nog rijen onderdelen in wat nog het meest deed denken aan het oude magazijn van Leertouwer aan de Molenstraat in Soest.

Daarmee had je gelijk het grote verschil, want Kjell vond het helemaal best dat we hier wel gezellig tussen de onderdelen (waarvan we er sommige al meer dan 10 jaar niet gezien hadden) en de brommers scharrelden. Te goed van vertrouwen? Het werd er wel gezelliger van. Tegen de tijd dat het lunchtijd was, mochten ook wij aanschuiven, en was het een grote gezellige Honda familie. Na de lunch wat staan handjeklappen en met Kjell en een mooie deal gemaakt over een Honda SS met 14.000 op de klok. Er moesten nog wat dingetjes gebeuren, en ik mocht langskomen, en dat zou dan nog wel even tussendoor gedaan worden.

Het resultaat was dat ik een flink stuk van de zomer op zaterdag gezellig tussen de onderdelen zat te poetsen aan mijn eigen en andere brommers. Natuurlijk wil Kjell ook wat verdienen en koop je tussendoor wat van hem, maar hij gunt je ook wat. Laatst kreeg ik te horen dat iemand niet tot zaken kon komen aan de telefoon, maar misschien moet je dat ook wel niet willen; je mist namelijk niet alleen de beleving van de inmiddels ViertaktLOODS, maar ook een berg gezelligheid, nuttige tips en wie weet wat nieuwe Honda-vrienden.

De SS van Kjell heeft inmiddels een broertje met 4.000 km, en inmiddels leg ik mijn eigen voorraadje onderdelen aan, voor het geval dat. Kjell loopt nog wel eens tegen iets aan, en dan denkt hij ook aan jou. Als alles meezit, mag ik in juni een blokje met 90cc en vierbak ophalen, om daar in juli of augustus mee naar Frankrijk te gaan. Het begint er al mooi uit te zien.

sander_viertakt

Rijdt op Honda c50

Sander, tevreden klant:

"Dat kwam niet alleen door de volle werkbank en wijdverspreide onderdelen"

Een jaar geleden liep ik door de Bijenkorf, toen mijn oog viel op een scooter die leek op wat ik vroeger (begin jaren ‘90) had.
Ik keek nog eens goed. Het was een heuse kloon - een afzichtelijk ding. (Later bleek het chinese makelij met een hollandse sticker erop.)
Ik verkocht mijn C en SS toen ik 19 was, maar koester sindsdien de wens om ooit weer eens een (bij voorkeur) oude Honda te kopen en op te knappen. Deze kloon wakkerde dit weer aan. Ik ging eens neuzen op internet. De animo verraste mij. Ik kwam onder meer de Viertaktschuur tegen. Het was dichtbij, dus besloot eens een kijkje te gaan nemen..

Heerlijk: Het zag er uit als mijn hobby van weleer, maar dan uit de hand gelopen 🙂 Dat kwam niet alleen door de te volle werkbank en wijdverspreide onderdelen, maar ook door charme van een oude donkere schuur, de geur van metaal&vet en een paar gasten die met vette handen een koffie&koek aanbeiden. Ondanks de nostalgie werd de schuur verruild voor een andere ruimte - een loods. Minder idyllisch misschien, deze loods, maar hij biedt wel een grotere werkbank, meer licht, meer schappen en het zal niet lang duren en er komt een straal- en spuitcabine :-)Al met al wel professioneler! Die professionaliteit heeft gelukkig geen plaats gemaakt voor altijd een hartelijk ontvangst (met koffie&koek uit vette handen), het geven van aandacht en het nemen van tijd voor het beantwoorden van vragen. Een zaak om naar terug te gaan ..
hans_viertakt

Sleutelt met leerlingen aan een c50

Hans, tevreden klant:

"Nu zijn we met een Honda C50 bezig en worden gesponsord door de viertaktschuur"

Als werkmeester op een Praktijkschool vind ik het leuk om met de leerlingen aan brommers te sleutelen. We hebben een Honda TS50DX gekocht en
kwamen bij de viertaktschuur voor onderdelen terecht. Gelukkig dat we daaralles hebben gevonden, want het was ergens anders niet te vinden.De prijs/kwaliteitverhouding is prima. Nu zijn we met een Honda C50 bezig en worden gesponsord door de viertaktschuur.
Ik vind die oude brommers een goede leerschool voor de jeugd, er zitten ontzettend veel vaardigheden aan waar ze veel van kunnen leren.
harmen_viertakt

Rijdt p50 & c50

Harmen & Kitty, tevreden klanten:

"Jamie en Klaas en vaak ook Frans – de vader van Kjell en Bjorn – weten altijd raad als je met een probleem komt"

Harmen:

Hondavirus slaat toe

Drie jaar geleden weer begonnen met een opknap Ceetje. Vlak daarvoor m'n Volvo Amazon verkocht. Was wel leuk, maar onderhoud en reparatie liep flink de papieren. Nee, dan de oude brommerliefde maar weer oppakken. Ik Googelde op brommershops en zag de Viertaktschuur langskomen. Wel ver weg, vanuit Zeist. Zo gebeurde het dat ik het eerste jaar vooral lokale dealers bezocht om aan onderdelen te komen. Totdat het onvermijdelijke Hondavirus toesloeg. Er moest een tweede brommer komen. Dus op naar Kjell. Vanaf dat moment veranderde alles.

De Viertaktschuur

Een bezoek aan de Viertaktschuur gaat altijd gepaard met een bakkie koffie. Kjell, Jamie en Klaas en vaak ook Frans - de vader van Kjell en Bjorn - weten altijd raad als je met een probleem komt en het is er gewoon gezellig. Zo gebeurde het dat Kjell een nieuw project bij mij thuis afleverde: een C320s. Lekker sleutelen ('knutselen', aldus Kjell) en op z'n tijd naar de schuur voor een onderdeeltje. Nieuw of gebruikt. Natuurlijk had ik bij Kjell al enkele keren een mooie blauwe C310 zien staan, maar nog een brommer..... Nee toch? Ja toch! De 310 staat nog te wachten, maar nu toch echt in mijn schuur! Laatste aanwinst is een P50, van mijn vrouw gekregen. Ik wist van niets. Had ze met Kjell bekokstoofd!

Bakkie doen

Omdat ik er zo vaak kom, ken ik inmiddels al veel andere fanaten. Het is echt een leuk wereldje. Beetje ouwehoeren, vette handen krijgen en als je rond lunchtijd bij Kjell bent, mag je altijd mee-eten. De perfecte zaterdag dus, om even helemaal los te komen van je werk. De nieuwe shop in Maarssen is helemaal goed. Ruim, overzichtelijk en lekker centraal in het land. Ik hoop u binnenkort ook te zien bij Kjell. Hoi!

Kitty:

Hallo allemaal,

Vorig jaar werd mijn man veertig jaar. HET moment om een mooi cadeau te
geven. Als snel kwam ik op het idee van een brommer. Daar maak je iedere
Hondafan toch blij mee? Er staan er al een paar in de garage, dus ging ik op
zoek naar iets origineels. Omdat ik er zelf geen verstand van heb, heb ik de
hulp van Kjell ingeschakeld. Dat was een goed idee.

Er was veel keus en al pratend kwamen we op een P50. Een brommer die in iedere collectie
thuishoort. Origineel en net weer een andere techniek door de motor
rechtstreeks op het achterwiel. Ik kon er uit een aantal kiezen en koos
uiteindelijk voor een grijze. Kjell heeft de brommer bezorgd en toen Harmen
op zijn verjaardag mee moest naar de garage was hij blij verrast. Missie
geslaagd! Kjell, bedankt voor je hulp.

Groet van Kitty.

molema_viertakt

Rijdt op een ss50

Roland Molema, tevreden klant:

"Hij moest voor de volgende oldtimer rit in de Hoeksche Waard gereed zijn"

Bouwen op specificatie?

Na het rijden op een oldtimer C320s voor de hobby en een hyper moderne Zoomer voor naar het werk werd het nu toch wel eens tijd om een jeugdliefde te gaan zoeken om op “stand” de weg op te kunnen. Een zoektocht op internet naar een mooie SS50 om lekker “full time” mee op en neer te kunnen rijden liep echter toch wat teleurstellend af. De ene zag er goed uit maar te amateuristisch gereviseerd, een andere moest weer teveel aan gebeuren door flinke roest en lekkages om er meteen op te kunnen gaan rijden. Zaken waar ik geen goed gevoel bij had om die aan te gaan schaffen. Juist de tijd ontbrak mij namelijk om te kunnen investeren in de revisie van een brommer en zo had er ook al eens eerder een C320a project 7 jaar lang in de schuur gestaan.

Het eerste bezoek aan de Viertaktschuur verliep eigenlijk net zo. Kjell was er zelf niet en na een gebruikte tweedehands uitgebreid te hebben bekeken keerde ik weer huiswaarts. Ook deze vond ik niet geschikt. Wat later belde Kjell mij op om te vragen hoe het was gegaan en hoorde mijn verhaal aan. Zijn volgende vraag was; “Heb je wel eens nagedacht over het laten reviseren en opbouwen van een SS50 op specificatie? ”. We hebben daar even over doorgepraat en nadat mij duidelijk was dat hij serieus voor een aanvaardbare prijs een mooie SS50 kon neerzetten hebben we een vervolg afspraak gemaakt bij hem. Ik heb alle wensen voorgelegd, we hebben keuzes gemaakt in welke onderdelen echt origineel Honda moesten zijn zoals de motorische onderdelen en wat imitatie mocht zijn zoals een voorspatbord. Alles is op papier gezet en we hebben de overeenkomst gesloten met een leverdatum er aan vast. Hij moest voor de volgende oldtimer rit in de Hoeksche Waard gereed zijn.

Het eindresultaat mogen we best trots op zijn. Kjell heeft met veel aandacht de onderdelen bijeen gezocht, gestraald, gepolijst, laten poedercoaten en spuiten. De brommer is keurig opgebouwd en tussendoor heeft hij een foto reportage bijgehouden die hij regelmatig tussendoor per mail toestuurde. Ondertussen heb ik al vele kilometers gemaakt met de SS50 tot volle tevredenheid van mijzelf maar ook van mede weggebruikers die regelmatig hun goedkeuring laten blijken!

tom_viertakt

Rijdt op een c50

Tom, tevreden klant:

"Kjell had een enorm aanbod aan brommers op zolder staan, tegen ieder denkbaar budget"

Vorig jaar hebben we met vrienden tijdens een lange en gezellige avond in een kroeg het onzalige plan opgevat om op de brommer naar een bikers-camping in de Ardennen te gaan rijden. In eerste instantie niet meer dan een slecht idee, tot er een maand voor Pasen een heus route-boek verscheen, met als eindbestemming een obscure camping in de Ardennen…Met nog maar vier weken te gaan, werd het ineens zaak om een brommer te regelen. Na een avondje marktplaats viel de beslissing, er moest een (als 16-jarige al gewenste) C50 komen. Er werd een complete C in dozen gevonden, maar deze bleek toch eigenlijk niet zo heel compleet en ook een kenteken werd nog wel een uitdaging, met nog maar een week of drie te gaan…

Na een paar weken zoeken (één week voor vertrek zeg maar…) kwam ik in contact met Kjell, toen nog in die fraaie schuur in Nieuwerbrug. Kjell had een enorm aanbod aan brommers op zolder staan, tegen ieder denkbaar budget; van rollende lijken tot compleet lopende exemplaren, al dan niet met kenteken.

Mijn keuze viel op een rood rollend chassis met het noodzakelijke kenteken, er was immers geen tijd meer voor een RDW bezoekje. Hierbij werd nog een motorblokje uit het schap geplukt en nog twee dozen onderdelen verzameld. Na een lange zaterdagavond sleutelen was er inderdaad sprake van een rijdend geheel, zodat er naar de Ardennen vertrokken kon worden.

Bij terugkomst bleek ik enorm besmet met het viertakt virus en dus vlug begonnen aan de C in dozen, hiervoor ben ik nog met regelmaat te vinden in de viertaktschuur, nu in Utrecht. Op doordeweekse avonden of op zaterdag onderdelen bij elkaar sprokkelen of inspiratie opdoen voor een creatieve oplossing. Of het nu gaat om het verzwaren van de achterveren of het uit elkaar persen van een krukas, Kjell heeft overal wel eens over nagedacht of zelfs een oplossing voor!

Dus voor ieder onderdeel in iedere gewenste staat, naar de Viertaktschuur! Of gewoon voor de koffie natuurlijk…

hans_viertakt

Rijdt op een Dax en een ZB

Eric, tevreden klant:

"Plekken waar de klant zich een grotere koning voelt zou ik moeilijk weten te bedenken"

Als oude Zeister 4 takt rijder struikelde ik 2 jaar geleden over een prachtige rode Dax. Hoewel de Dax al in een super mooie staat verkeerde, wilde ik hem "fabrieks-nieuw" proberen te krijgen. Via via ben ik uitgekomen bij de viertaktschuur van Kjell van Oostrum. Kjell is een specialist in hart en nieren en vooral zelf een doorgewinterde liefhebber van alles wat Honda 4 takt is. Ik heb de viertaktschuur leren kennen als een plek waar intensief met je wordt meegedacht om te komen tot een goede invulling van je wensen in combinatie het bedrag wat je hiervoor wilt uitgeven. Kjell is hierin echt super creatief. Verder lijkt de onderdelenvoorraad haast onuitputtelijk. En blijkt er een onderdeel niet op voorraad te zijn, dan wordt er alles aan gedaan dit alsnog elders te vinden.

Inmiddels ben ik, na het enorme plezier wat ik beleefd heb aan het restaureren van de Dax begonnen met een nog grotere uitdaging. Kjell heeft na lang zoeken een Honda ZB voor me gevonden. Precies in de staat zoals ik me dat had voorgesteld. Vreselijke staat (maar wel nagenoeg compleet) en voor een nette prijs. Ik verheug me er op om volgende winter dit project af te ronden.

De viertaktschuur is een plek voor echte liefhebbers. Plekken waar de klant zich een grotere koning voelt zou ik moeilijk weten te bedenken.

hans_viertakt

Ik was dan wel gestopt met sleutelen maar mijn toenmalige collectie heb ik natuurlijk gehouden.

Klaas, tevreden klant en meubilair:

"...maar er was nog zat ander moois te halen"

Mijn naam is klaas en ben al ruim 30 jaar bezig met de viertakt brommers en heb al langere tijd een mooie collectie bromfietsen staan. Na een lange periode waarin het voor mij, door andere bezigheden en drukte op het werk, wat rustiger was op het brommer front heb ik de draad weer opgepakt. Ik was dan wel gestopt met sleutelen maar mijn toenmalige collectie heb ik natuurlijk gehouden.Ik ben de bromfiets altijd blijven lezen en toen ik las en merkte dat de onderdelen langzaam maar zeker schaars begonnen te worden begon het virus weer op te spelen, met als gevolg dat de collectie steeg van 5 naar 11 brommers. ☺

In de zoektocht naar moeilijk te krijgen onderdelen struin ik het hele land af naar goede onderdelen en het duurde dan ook niet lang tot ik in aanraking kwam met de viertaktschuur.
In eerste instantie liep ik een mooi stel schokbrekers mis die net verkocht waren, maar er was nog zat ander moois te halen. Al gauw hoorde ik bij het meubilair en ga ik vaak zaterdags sleutelen en help mee met de inventaris te sorteren. En voordeel is dat je bovenop het vuur zit en dus vaak die moeilijk te krijgen onderdelen voorbij ziet komen. Als er weer een partij nieuw onderdelen binnenkomt zit er vaak wel iets moois voor mij bij en de uitdrukking “mijn” is inmiddels een begrip geworden in de schuur. De voorraad is inmiddels zo groot dat er, op de 300 m2 brommers en onderdelen, zeker voor ieder wat wils te vinden is.

De lunch op zaterdag is weleens wat laat – door de drukte schiet het op tijd lunchen erbij in - maar nooit mis door de goede catering. Gezelligheid kent geen tijd en je moet immers wat als je thuis niets meer te doen hebt niet?

Translate »

NEW NAME, NEW WEBSITE

Viertaktschuur has a new name: Fourstrokebarn. For now, the Viertaktschuur website has the most content, but will not be updated anymore. The Fourstrokebarn website has the most recent updates.

De Viertaktschuur gaat verder als Fourstrokebarn. Voorlopig heeft deze site nog de meest inhoud, maar hij zal niet meer worden geupdate. Het meest recente aanbod vind je op fourstrokebarn.com

Nieuwste collectie / newest collection

Grootste collectie / Biggest collection